Campaign 2010

Oct 25, 2010

Republicans Launch Another False Ad Lying About Hill’s Record On Job Creation

National Republican Congressional Committee has launched another false campaign ad accusing Baron Hill of creating jobs in China.  This accusation has been found to be false and misleading by multiple new sources.  Time Magazine called this line of attack ‘half-baked,” and Politifact found it to be “false” reporting. “Every one of the projects was located in the U.S….Not a single company that received these funds is owned by a Chinese company.”

“Republicans might not care much for the facts or the truth, but Hoosier families know better than to believe these lies and scare tactics” said Gabby Adler, Midwestern Regional Press Secretary for the Democratic Congressional Campaign Committee.  “Todd Young is so far out of touch with Indiana families, Republicans have resorted to saying or doing anything just to prop him up.  Republicans can continue to repeat these lies, but it won’t make them true.”

According The Hill Newspaper, the wind industry is pressing Republicans to stop airing ads, like the two targeting Baron Hill, that allege investments in a renewable energy program are creating jobs in China instead of in the U.S..  The American Wind Energy Association’s CEO Denise Bode said the program, based on a study by the Lawrence Berkeley National Laboratory, “has been one of the most effective public policies in existence for saving American jobs instead of surrendering them all to China.”

BACKGROUND:

The National Republican Congressional Committee is falsely attacking Baron Hill for creating jobs in China in two separate television ads. [youtube.com, 10/9/10; youtube.com 10/23/10]

Time Magazine assessed the NRCC’s line of attack, and found it to be false, calling it “half-baked,” and adding “American Wind Energy Association credits the stimulus with saving at least 40,000 jobs in construction, engineering, trucking and yes, manufacturing.”  [time.com, 10/15/10]

Politifact assessed the NRCC’s line of attack and rated it to be “false,” saying “every one of the projects was located in the U.S….Not a single company that received these funds is owned by a Chinese company.” [politifact.com, 10/19/10]

The wind industry is pressing Republicans to stop airing ads that allege renewable energy programs in the 2009 stimulus law are creating jobs in China instead of in the U.S.  [The Hill, 10/22/10]